Idag är en ny dag, en ny vecka och en ny start.

Precis hemkommen från en rask promenad/joggingtur. Hade lite energi till övers här ikväll så jag tyckte det var lika bra att testa om vaderna kommer orka med framtida joggingturer. Tog en planerad sväng på ca. 3km på 22min. Joggade inte så mycket men när jag gjorde det var det SKÖNT! Det här kan jag tänka mig att göra flera gånger. Det var så skönt att få komma ut i friska luften (-10grader), det var mörkt ute, jag hade bra musik i lurarna och det var bara jag ute. Jag älskar att vara ute i mörkret, det är då jag känner mig avslappnad (samtidigt som jag alltid föreställer mig att jag kommer bli attackerad, weird I know!). Funderar på att köra denna sväng några gånger i veckan istället för att använda mig av löpbandet på gymmet...

Har i helgen bestämt mig för att jag måste bryta mig loss från de dåliga matvanorna jag har just nu. Ni vill inte veta hur dåligt jag ätit de senaste 2 veckorna. Så from idag kör jag Cambridgemetoden, får se hur länge det blir men jag har så det räcker till 10dagar. Det är egentligen ingen metod som jag vill använda mig av, jag vill lägga om mina vanor och bli hälsosammare, inte köra någon mirakelbantning för att sen när jag börjar äta ordentligt gå upp allt igen. Men som sagt jag måste bryta mig loss och jag har försökt att ändra kosten men jag lovar, det funkar inte. Nu kör jag istället Cambridge under en period och sen kommer jag tycka att nyttig mat är gott igen. Eller det är väl inte maten jag har så mycket problem med, mer allt det andra som godis, chips, glass osv. Jag som egentligen inte tycker om sånt har blivit helt bananas och vill ha choklad, choklad och choklad.

Nu ska jag chillaxa lite i soffan innan jag ska sova gott.

Kommentarer
Postat av: Naughtyn

Vad duktig du är som sliter med motionen! Det kommer ju helt klart ge resultat med tiden - Cambridge or not! :D



Jag har för övrigt nått min målvikt nu och lagt upp lite nya (förhoppningsvis inspirerande) före/efter-bilder hihi!



pepp-kramar

2010-03-22 @ 15:28:12
URL: http://naughtyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0