Full rulle

Alltså denna dagen, fatta hur produktiv jag varit! Skuttade upp ur sängen vid 7 (skojar inte, jag skuttade) efter endast 4,5timmars sömn. Var i skolan straxt efter 8 för seminarium hela förmiddagen, på rasten passade jag på att uppdatera mina försäkringar. Hem och lagade supergod lunch (bild nedan). Min partner in crime för examensarbetet kom hem till mig på eftermiddagen och vi skrev så att det rök. Från plugg till gym, där det "bjöds" på Bodypump 60min och även en sväng på löpbandet (15min - 1,61km), har verkligen uppmärksammat att träningsvärken blir mindre om jag gör så.

Dock gick det inte så bra för mig på Bodypumpen, hade ont i armarna och spände mig. Men jag kämpade på och fokuserade på att göra rätt så jag inte skadar mig, helst hade jag velat gå hem efter halva passet.

Nu ikväll har jag ätit omelette "de lux" med stekta champinjoner och lök, mumma! Självklart har jag även hunnit med att plugga i någon timme. Summan av kademumman är 9timmars plugg idag, och då är det två helt olika saker jag pluggat. Me like! Jag måste fortsätta vara så här produktiv de närmsta veckorna, har nämligen sluttampen på examensarbetet att se fram emot och en hel del omtentor. På 3 veckor har jag 4 deltentor (i 2 olika kurser), 1 tenta på 7,5hp och en examination av examensarbetet att kämpa med. Nästa lediga dag blir i påsk för mig, fram till dess finns det inget som heter helg. Något som jag lovat mig själv dyrt och heligt idag är att jag inte ska försumma rutiner, äta rätt och träna.



Tilapiafiléer kokt i lite matlagningsgrädde, fisksås och sweet chilisås och toppad med gräslök. Till det, en mos på 2 små potatis och broccoli som jag kryddade med salt och citronpeppar.
Var helt sjukt gott! Moset blev så friskt till den starka såsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0