Tisdag 12 januari

Idag har jag lärt mig vikten av att äta regelbundet och att det är bra mat jag får i mig. Jag brukar vanligtvis vara duktig men när jag är ledig blir det ofta bara två mål per dag och sen håller jag mig på kaffe. Då brukar jag dock inte träna men idag när jag var på gymmet hade jag ingen energi alls. Det var en tung timme på löpband och crosstrainer, den ville aldrig ta slut men jag bet ihop och sammanlagt 6,46km ligger bakom mig. Jag är ändå ganska så stolt över mig själv.

De där två kilometrarna som jag ska springa utan vila enligt min plan känns just nu väldigt långt borta, orkade inte äns 1km idag. Får nog sätta målet med två till slutet av februari med tanke på mina vader som skriker om jag överanstränger dem på löpbandet. Känns inte som att jag överger mina mål utan jag tror nog detta kommer funka bättre. Jag kommer nå mitt mål men utan att ha sönder mina vader. Det är ju faktiskt viktigare för mig att vara frisk och kunna röra mig överhuvudtaget än att jag ska nå målet så fort som möjligt. Sakta men säkert heter det ju så fint.


 

Har inte varit sötsugen alls idag, vilket är jätte skönt. Den senaste månaden har verkligen bestått av sötsaker nån gång per dag och jag trodde dessa första dagarna skulle vara hemska men än så länge går det som på räls. Med sötsaker syftar jag på godis, kakor, läsk (och chips även om det inte är sött). Fick ett bra tips på något man kan ta istället om suget finns där. Blanda keso och lite, lite jordgubbssylt eller lingonsylt, supergott och inte allt för onyttigt. Sötsuget försvinner iaf. Jordgubbssylten gör att det smakar som någon efterrätt medan lingonsylt gör det lite syrligare.


Imorgon är det vägning, mätning och fotodags... Ska bli spännande faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0