Onsdag 13 januari

Det har varit en bra dag idag, har fått mycket gjort. Vad sägs om två on-linetentor och nästan skrivit klart en uppsats... Och på det har jag tränat, lagat två middagar, umgåtts med kära vänner och myst. Inte så illa om du frågar mig.

Träningen som stod på schemat idag var Bodypump och som jag pumpat. Det är verkligen ett helt underbart nytt pass de hittat på. Man skakar i hela kroppen och är helt slut efteråt. Då passar det bra att ställa sig och laga två middagar, blev omelett med champinjonstuvning som jag åt ikväll och en rotfruktspytt till lunchlådan imorgon. Mumma.

Myste som sagt med några vänner ikväll. Mys med dessa underbara människor brukar innebära film, te eller vin och något gott till. Ikväll körde vi på te och stekta äpplen med kanel, honung och hackade cashewnötter, till det serverades alpro soya vanilj yoghurt. Underbart gott var det! Mina vänner är så roliga, ikväll så bestämde de (för en gångs skull) att vi skulle vara nyttiga. Vanligtvis så brukar de äta massa gott och jag håller mig till te och kanske tar en liten, liten bit av vad det nu är de mumsar på. Men ikväll så ringde ena tjejen och upplyser mig om att det är nyttigt som gäller ikväll och de tänkte att jag viste något gott vi kunde äta. De brukar sitta och titta ner i mina lunchlådor och utbrista: Du äter alltid så nyttigt och spännande! Har tom fått höra att de skulle vilja bo med mig ett tag för att lära sig äta nyttigare. Är ju kul att höra att de tycker det ser gott och spännande ut och inte bara oaptitligt.

Imorgon tänkte jag lyxa till det med lite tid i ett solarie, behöver få lite värme och färg. Jag vet att forskningen visar på en ökad risk för cancer men min hud mår så mycket bättre om den får lite sol på sig iaf 1 gång per månad, även om solen är konstgjord.

Nu ska jag sova så jag orkar med min fullbokade dag imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0