Onsdag 24 februari

Jag konstaterar ännu en gång att jag måste bli bättre på att äta regelbundet. Min dag har sett ut så här:
Frukost: Sannplättar. Te
Mellanmål/lunch: 2 skivor bröd med kokt ägg
Lunch/middag (15.00): Quinoa och falukorv, haricot verts och körsbärstomat. Vitkålssallad.
OS-snack: Mörkchoklad (alldeles för många bitar), te, lite popcorn, morötter och dipp.
För-att-dämpa-hungern (23.00): 1 skiva bröd med lite, lite jordnötssmör.

Blev ingen motion idag, har ont i halsen och ena vaden och vågade helt enkelt inte chansa. Musklerna i vaden är så stumma att det ibland för ont att gå på benet, vet inte vad det beror på och det har kommit och gått sedan i höstas. Ska försöka mig på ett pass imorgon förmiddag och se hur det känns, i värsta fall får jag helt enkelt uppsöka en sjukgymnast och se om de kan hjälpa mig med lite tips.

Jag är inte hungrig på förmiddagen, eller dagen överhuvudtaget, just nu utan äter på kvällen -- inte bra! Jag måste få ordning på mina rutiner! Det innebär att jag måste sluta plugga över lunchen och istället sätta mig ner och äta, jag ska börja göra lunchlådor igen. Skönt att man får pengar imorgon så att jag faktiskt har råd att köpa hem lite mat. Det är inte så att jag svälter, har basvarorna hemma men de där varorna som gör det gott saknas liksom.

Nu ska jag sova, har nämligen tänkt titta på hockeyn imorgonbitti. Hjälp såg precis att klockan redan är 00.30. Ok, SOVA NU helt enkelt.
Sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0