Måndag 22 februari och Tisdag 23 februari

Har inte haft energi till att blogga de senaste dagarna men här följer en rapportering av checklistorna från igår och idag. Jag har fått en riktig kick nu denna vecka och känslan av att allt är möjlig gör att det hela känns så mycket enklare. Jag fortsätter kämpa med twohundredsit-ups utmaningen och märker att jag orkar mer för varje gång. Och nu med MarsUtmaningen också så kommer jag verkligen kunna behålla fokus på träning och med det kommer automatiskt fokus på att äta bättre/rätt. Den som vill utmana mig inför varje månad är mer än välkommen!

Igår ifall så såg min dag ut så här:
Frukost: Sannaplättar
Mellanmål: Äpple, russin, te och kaffe (uppdelat under två tillfällen)
En sen lunch (16.00): Chili-con-carne.
Motion: 60min Aerobics
Kvällsmat: Fil med hemgjord müsli på havregryn, linfrön, solrosfrön, russin och hasselnötter. Te
Titta-på-OS-snacks: Te, äpple och 1 ruta darkmilkchoklad

Verkligen inte bra att hoppa över lunchen så där, det kändes när jag var på gymmet kan jag lova. Hade ingen energi alls typ och att det var första besöket på två veckor gjorde sitt också. Var helt slut men svettades knappt.

Idag har det istället sett ut så här:
Frukost: Sannaplättar
Mellanmål/lunch: 2skivor hembakat bröd med lite margarin och kaviar. Kaffe
Mellanmål/lunch: 2skivor hembakat bröd med stekt ägg och kaviar.
Motion: 90min promenad i ganska djup nysnö
Middag: Ugnsgrillad kyckling med rotfrukter.

Som synes har jag inte ätit så bra idag, har inte riktigt haft tid att äta en ordentlig lunch och för att ha lite extra energi för en promenad i nysnö åt jag ytterligare smörgåsar. Måste bli bättre på det här med lunch! Kan iaf rapportera att jag inte äter något godis.

Nu ska jag kolla klart lite till på OS innan jag stupar i säng.
Sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0