Onsdag 23september

Har bestämt mig för att helt utesluta laktos och gluten i min kost en tid framöver. Jag har mått så fruktansvärt dåligt de sista veckorna så jag måste testa om det har med de att göra. Jag är ju ändå allergisk/känslig och det har alltid gått lite upp och ner för mig. Ibland kan jag dricka ett glas mjölk utan att jag känner av det och ibland kan jag inte äns ha en skvätt mjölk i kaffet. Den senaste tiden har jag mått så pass dåligt att jag känner att det påverkar mitt liv på ett negativt sätt, så igår när jag var på gymmet och var tvungen att avbryta efter endast 30min pga magknip och illamående. Hann inte mer än hem innan jag fick spendera tid på toaletten. Det är inte roligt kan jag lova!

Dagens lista

Frukost: Havregrynsgröt och 2 knäckeskivor med leverpastej (4p)
Mellanmål: Kaffe
Lunch: Tonfisksallad, minikeso och 2skivor fullkornsbröd med light Philadelphia (5p)
Fika: 1 stor café Latte och biscotti (8p)
Middag: Viktväktar grönsakssoppa och tortilla (6p)

Tillåtna points per dag: 22p
Använda points: 23p
Sparade points: NADA!!!!

Inte den bästa dagen om man ser till pointsintaget. Orsak: var och fikade med några tjejkompisar och föll för frestelsen av Latte och biscotti, en gammal favorit.



Mitt internet ville inte vara med igår när jag skulle publicera mitt inlägg, så här kommer det.

Vaknade för första gången sen innan sommaren tidigt, 06.30, och var pigg. Tänkte ge mig ut på en morgonpromenad men det såg så kyligt ut ute så jag kröp ner under täcket och låg och funderade lite istället. En riktigt perfekt start på dagen! Äta frukost i lugn och ro och även hinna diska innan man skulle till skolan. Jag ska vakna tidigt varje morgon i fortsättningen!

Dagens lista (tisdag 22/9)

Frukost: Havregrynsgröt, 1skiva fullkornsbröd med leverpastej, te och 1glas Proviva (4,5p)
Mellanmål: Äppel (0p)
Lunch: Chickenchili och broccoli (4p)
Fika: Kaffe och arraksboll
Mellanmål: Smoothie (2,5p)
Motion: 30min medel/hög motion
Middag: Pasta och sås (8p)
Sötsug: Vaniljglass (4p)
Kvällsmys: Te och popcorn (2p)

Tillåtna points per dag: 22p
Använda points: 25p
Sparade points: NADA!!!

Blev bara 30min motion för mig idag, vet inte vad som hände men mitt i allt motionerande fick jag jätte ont i magen och blev illamående. Var väl inte jätte pepp på att motionera innan heller så det var lätt att ge upp idag, men 30min är bättre än inget alls. Samtidigt är det skönt att ha tagit det lite lugnare idag. Jag har ont i foten sen jag trampade snett i helgen och ena handen gör fruktansvärt ont så att jag emellanåt måste ta värktabletter för att äns kunna tänka klart. Bara att bita ihop och stå ut, det kommer bli bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0