Utseendefixerad?

Har skaffat mig ett konto på en internetdejtingsida. Kanske mest för att jag känner att jag behöver få lite uppskattning, jag vill höra att jag ser fin ut osv. Jag vet att många som hör av sig gör det för att de endast är ute efter en sak, sex. Men det gör mig inget, jag kommer inte träffa dem ändå. Jag vill bara flörta lite över internet.

Sen är det en man som jag pratat med ett tag över internet som efter mycket om och men fick mitt nummer. Jag kände att jag kunde lita på honom, vi hade pratat mycket om vår syn på det här med att ta kontakt med någon. Jag hade inte sett någon bild på honom, han hade sett en på mig (på mitt ansikte). Utseendet spelar ingen roll för mig, så länge det finns någon attraktion i ett förhållande så spelar det ingen roll om han har en stor näsa, är lite överviktig eller spinkig (you get my point) så det var viktigare att lära känna varandra än att se en bild på han.

Iaf så började vi sms och höll kontakten hela tiden under dagarna. Skickade ett sms det första man gjorde när man vaknade och det sista innan man somnade.

Sen skickade han en bild på sig, från när han står intvålad i duschen. Ok, detta är kanske inte det ideala... min första tanke var: Han är också en av dem där som är ute efter sex, och endast sex. Ändå blev jag nyfiken. För jag kan lova att det här var en överkropp som man vill titta på, sexpack och hela kittet.

Han bor 100mil bort från mig men det visar sig att han kommer till min hemstad om några veckor och vill träffas. Jag vet inte om jag vågar... Här kommer denna sjukt vältränade killen och ska träffa mig, jag som är överviktig och inte alls i form. Tänk om han blir besviken? En väldigt klok kompis till mig sa: Tänk om du blir besviken?

På något sätt kan jag inte tänka mig att jag blir besviken när han ser ut så där... Så utseendet spelar nog roll iaf. Valde iaf att skicka en helkroppsbild för att se hur han reagerade. Och han tyckte jag var fin!  Nu känns det inte lika jobbigt längre...

Förutom tanken på att jag verkar vara lika utseendefixerad som alla andra... *suck*

Har pratat om det här med en kompis i sommar. Alltså fenomenet att man själv inte kan tro att någon kille som är mer vältränad än en själv ska vara intresserad. Varför kan man inte tro att de kan vara intresserad av någon som mig? Jag är en bra människa som vet vad hon vill, har planer för framtiden och är någorlunda smart. Varför spelar utseendet så stor roll? Varför vill man att ett par ska vara på ungefär samma nivå? Ni vet, en 9 ska vara tillsammans med en annan 9 men inte en 3...

Jaja, nu ska jag fortsätta sms med denna man och sen får vi se vad som händer om/när vi träffas :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0