Tisdag 27 oktober

Dagen började med suckar och tanken att jag absolut inte ville gå upp ur sängen, jag ville inte göra tentan... men efter ca 30min så tog jag mig upp och har sedan haft en helt ok dag. Tentan var först på eftermiddagen och det var kanske inte bästa tentan jag skrivit men jag gjort mitt bästa och mer än så kan man inte förvänta sig.
Är kanonnöjd med mig själv att jag tog mig tid och ork att ta mig till gymmet, jag ville tom gå till gymmet. Det är verkligen en vinst för mig!
Dagen kunde inte avslutas på ett bättre sätt heller, har umgåtts med kära vänner och tittat på film och bara myst. Sista vännen gick hem för ca 30min sen (straxt efte 01) och vi har bara tillbringat timmarna med att prata om allt som tynger oss och som ger oss styrka. Min själ fick lite välbehövd värme så här en oktoberkväll/natt.

Dagens lista
Frukost:
Havregrynsgröt med rivet äpple. Te (2p)
Mellanmål: Päron. Kaffe (0p)
Lunch: Köttfärslimpa med ugnsbakad lök och haricots verts. Grönsallad (5,5p)
Mellanmål: 1 bit mörk choklad. Kaffe (1p)
Sötsug/duktig-att-jag-gjorde-tentan-godis: Lösviktsgodis...
Motion: 50min på gymmet, crosstrainer, cykling och löpning.
Middag: Kavlsylta, 1 ägg och fransk senap. (4,5p)
Kvällsmys: Grönssaksstaver med dipp. Popcorn. 2 glas Rött vin. Vindruvor. ½ glas mousserande vin. (points?)

Tillåtna points per dag: 22p
Använda points: 13p + allt onyttigt som jag inte äns orkar bemöda mig med att räkna ut....
Sparade points: Skulle gissa på NADA

Har antagit Äta Träna Kämpa's novemberutmaning som innebär att jag verkligen kommer få kämpa men jag tror att det är något jag behöver. Är pepp till tusen! Jag ska fundera lite vidare på det här med belöningen, vad som är godis för mig och upplägget för att möta utmaningen. Så fort jag kommit på hur jag ska göra, uppdaterar jag här.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0