Fredag 23 oktober

Dagens lista
Frukost:
Havregrynsgröt med rivet äpple. Te (2p)
Mellanmål: Clementin Kaffe
Lunch: Ärtsoppa. 1 Wasa sandwich. (7p)
Mellanmål: Kaffe. 1 bit mörkchoklad (1p)
Middag: Lax och ugnsrostade rotfrukter (6p)
Kvällsmys: 1 liter popcorn (2p)

Tillåtna points per dag: 22p
Använda points: 18p
Sparade points: 6p

Hade verkligen planerat att ta mig till gymmet idag och köra stenhårt på Afron men sen blev hela planeringen förstörd och jag hann inte. Så istället för att göra något annat i motionsväg så stannade jag hemma och dammsög heeeeela lägenheten och lagade min superduper goda middag. Hade tänkt fota middagen men jag var så hungrig att jag inte hann :P

Recept kommer iaf här för 4 portioner (6p/portion):

1 sötpotatis
3 palsternackor
4 morötter
1msk olja
salt, peppar
Sätt ugnen på 250grader. Skala och skär grönsakerna i ganska grova bitar. Lägg i en ugnsform, på med olja, salt och peppar och gojsa runt det ordentligt. Ha inne i ugnen i ca. 20minuter.

Medan du väntar på grönsakerna passar du på att steka varsin laxkotlett (alltså 4st). När laxen är klar, förhoppningsvis ungefär när grönsakerna är klara, häller du på citronjos från ½ citron, kryddar med salt och peppar och 1dl frysta örter (typ basilika, mejram &/eller persilja). 

Servera med lite grönsallad och njuuuuut!  

PS. Orginalreceptet förespråkar färska örter men jag som inte har gröna fingrar överhuvudtaget kan inte äns lyckas med örter. Men har alltid frysta örter hemma, funkar till allt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0