Tisdag 3 november

Har precis kommit hem efter en kväll med film och mys med några vänner. De drack Varm och kall, åt popcorn och en massa naturgodis. Jag höll mig till smoothie, nötter och te och var faktiskt nöjd så. Det kändes så himla bra att sitta där och vara stolt och nöjd över/med mig själv. Vilken boost!

Har även hunnit med en fika med vänner idag och medan de åt tårta och kakor åt jag 1 bit (!!!) mörkchoklad. Det är också power som heter duga! Förr har jag tryckt i mig allt jag kommit åt i sådana situationer men nu var jag knappt sugen.

Dagens lista
Frukost:
Havregrynsgröt med rivet äpple (2p)
Mellanmål: Äpple. Kaffe(0p)
Lunch: Köttfärslimpa med vitkålssallad (5p)
Mellanmål: Äpple (0p)
Fika med vänner: 1 bit mörkchoklad. Kaffe. Te (1,5p)
Motion: 60min på löparband/cykel
Middag: Kallrökt lax, vitkålssallad och tomat (4p)
Filmmys med vänner: Te. Smoothie. 15nötter (4p)

Tillåtna points per dag: 22p
Använda points: 16,5p
Sparade points: 5,5p

Efter koffeinkicken i eftermiddags tog jag mig till gymmet för lite "löpträning" utan allt för mycket energi men när jag väl började värma upp på löpbandet fick jag en masa energi. Kör alltid 2min uppvärmning och sen springer jag så länge jag orkar. Orkade upp till 1km idag, vilket är riktigt duktigt gjort om du frågar mig. Har försummat löpträningen sen i somras och har verkligen tappat tekniken. En del tror att det bara är att sätta en fot framför den andra i lite snabbare takt än när du går. Men så funkar det inte riktigt för mig. Jag spänner mig i axlarna, springer sicksack (vilket inte är bra på ett löpband) och tycker det är allmänt tråkigt de första gångerna jag gör det. Men nu är jag äntligen på väg tillbaka till formen jag var i våras på löpbandet och börjar tycka det är kul igen. Ärligt talat hade jag nog orkat lite längre om man ser till energinivån men mina knän tyckte det räckte med 1km idag.
Körde sen vidare på löpbandet i lite saktare tempo i 30min och hann 3,45km sammanlagt. Vidare på cykel så jag fick ihop mina första 10km.

Så här långt har jag kommit i NU:
10km/80km
2/15träningspass (på minst 30min)
0/2 nya träningsformer
3min/30min sammanlagt i planka (än så länge på knä)
30/300 armhävningar (än så länge på knä)
0/4 ordentliga stretch/yoga/avslappning
0min/30min varje vecka som tillägnas mig

Nu blir det lite välbehövd sömn så att mina muskler förhoppningsvis orkar med promenad och Bodypump imorgon. Kan lova att jag har haft träningsvärk idag efter gårdagens Afropass.

Kämpa på fellow NU'are!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ingen fara, jag förstår precis vad du menar angående information. Fick bara någon lustig känslan av att vi bodde i närheten av varandra, och det gjorde vi absolut inte då jag bor i kalmar län. Hade varit roligt att ha en träningskompis, om du förstår hur jag menar.

Träningsverk kan jag deffinitivt skriva under på. Afro är underbart. Det är så fruktansvärt skoj! Överväger starkt att flytta in med föräldrarna igen för att få ta del av afron, men jag vet inte, riktigt så långt kanske man inte ska behöva offra sig? Eller vad säger du?

Zumba är även det en sorts dansträningsform. Jag vet inte om den finns på gymmen i Sverige ännu, men den finns på video som man kan beställa hem. Det finns allt ifrån reageeton till hiphop style. Det är också jätte roligt och perfekt ifall vädergudarna inte står på ens sida. Då sätter man bara igång dvdn och tränar inomhus.

Looking good föresten, keep up the good work! :)

2009-11-04 @ 11:24:11
URL: http://sizenormal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0