Tisdag 24 november

Kunde inte somna igår, hade som vanligt svårt att koppla av och så var jag dum nog att läsa en bok som fick mig att tänka ännu mer. Det är en bok jag varmt rekommenderar även att jag mår illa när jag läser den, samtidigt kan jag inte lägga ner den, Behind closed doors skriven av Jenny Tomlin. Hon skriver om sin uppväxt på ett detaljerat sätt som får en att undra hur någon kan överleva under sådana förhållanden.

~Jenny was one of the five children, her childhood was spent in squalor and terror. Her father's violent beatings, humiliations, and sexual abuse were part of daily life. Deprived of love and comforts, the children would turn to each other for support. This is a childhood memoir of abuse and a true story of the triumph of the human spirit.~

Iaf så somnade jag inte förrän 05.40 eller så imorse och steg upp vid 09.30. Trött kan jag lova att jag varit idag, har pluggat hela dagen lång och tog mig till gymmet i eftermiddags men det var ingen hård träning som skedd. Jag svettades mer än jag någonsin gjort innan och vist tog jag mig en bit längre än tidigare pass men jag kände att jag inte kunde ge mer för då hade jag trillat ihop.

Dagens lista
Frukost:
Havregrynsgröt (2p)
Mellanmål: Kaffe. 1 äpple (0p)
Lunch: Köttfärslimpa, wokade grönsaker och sås (5p)
Motion: 30min löpband + 20min motionscykel
Middag: Lax, broccoli och kallsås (cream fraiche och sweetchilisås) (5p)

Tillåtna points per dag: 22p
Använda points: 12p
Sparade points: 10p

Inte precis den optimala dagen när det gäller mat, är ju inte bra att äta för lite heller. Men jag har inte orkat vara hungrig eller äta. Hade med mig lunchlåda till skolan som jag åt först när jag kom hem...

Jaja, ny dag imorgon och jag ska vara i skolan 08.00, prick så nu är det bara att gå och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0