Onsdag 25 november

Sitter i soffan med en kopp rötte och torkade fikon, även ett glas kolsyratvatten med citronsmak gör mig sällskap. Det har blivit lyxigt att dricka kolsyratvatten, vilken underbar känsla det är att inte "behöva" dricka läsk varje dag. Jag hoppas och tror att detta är det slutgiltliga ajdöet till sockerberoendet och jag har NU att tacka. Jag hade aldrig klarat av att hålla mig borta från sockret annars. Som följd till detta sitter jag här, 1 månad innan jul och är för första gången på flera år inte alls orolig för allt vad det innebär med julgodis, julmust och bakverk. Sen tror jag ju att mitt beslut att helt utesluta laktos och gluten från min kost spelar roll när det gäller orosmoment.

Jag kommer åka hem till mina föräldrar över jul och jag kan vanligtvis inte vara hos dem (eller i staden) mer än 1 vecka innan jag gått upp. Men nu i jul så kommer jag fixa det, jag kommer inte gå upp. Jag har redan nu planerat hur jag ska träna under mina 2,5veckor jag ska spendera där. Målet är löpträning varannan dag och känner jag för att träna mer än så är det ju bara ett plus. Jag tänker även packa ner baddräkten för att möjliggöra motionssim.

Dagens lista
Frukost:
Havregrynsgröt. Päron (2p)
Fika: Kaffe (0p)
Lunch: Bakade potatis och baconröra (bacon, keso, äpple och lök)
Mellanmål: Banan
Motion: 60min Bodypump + 5min cardio
Middag: Grillad kyckling och grönsallad
Kvällsmys: Te och 3 torkade fikon

Körde Bodypump ikväll och detta var sista gången av detta passet, nästa vecka går instruktörerna utbildning för nästa upplaga. Ska bli kul att köra lite nytt igen, även om det innebär träningsvärk. Instruktören berättade att det finns chans att träna tillsammans med dem på deras utbildning. Fasen vad kul att få köra ett pass med dem som lär ut till instruktörerna och ett helt nytt pass på det. Hoppas bara att det passar med tider.
Jag tränar alltid tillsammans med en kompis och de senaste gångerna har både hon och jag haft fruktansvärd träningsvärk. Vi har hårt från olika håll att om man kör lite cardio efter Bodypumpen (eller alla styrka) så ska träningsvärken lätta lite. Så sagt och gjort. Vi tänkte köra 10min men mina vader skrek av smärta efter 5 så det fick räcka för mig. Jag måste bli bättre på att stretcha när jag tränar "själv".

Nu ska jag sova så att jag orkar med morgondagen, ska spendera heeeela dagen utomhus i, vad de säger, regnet. Ska köa, köa och köa... Har därför förberett kycklingsoppa, laddat kaffekokarn och tänker koka varm choklad att ha med imorgon. Det gäller att hålla sig varm. Planerar även att ha på mig 3 lager kläder med extra kläder i väskan. Svartasopsäckar har också en given plats i väskan, iaf det regnar alldeles för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0