Måndag 23 november

Den här dagen har verkligen varit toppen. Sov länge (till 10), tog det lugnt på morgonen och var i skolan straxt efter 11, pluggade lite. Tog en kaffe, pluggade lite till och tog ordentligt med pauser för att boka flygbiljetter och prata med vänner på msn och via telefon. Lunchade på restaurang med en kompis, var hem en sväng och somnade i några minuter. Gick till en kompis som fyllt år och drack kaffe, kunde inte äta hennes fina tårta pga mina allergier. Hem och bytte kläder, tränade Aerobics där det var ett nytt pass som var svårt och svettigt. Gick direkt till Bodybalance och testade det för första gången. Hem, tittade på Halv åtta hos mig, åt mat, duschade, tittade vidare på Tinas Cookalong. Gjorde fotbad och tittade på Mamma till en mördare. Och nu sitter jag här....
Jag mår bra, riktigt bra.

Dagens lista
Frukost:
Havregrynsgröt med banan (3p)
Fika: Kaffe (0p)
Lunch: Buffé på kinesisk restaurang (???p)
Fika: Kaffe (0p)
Motion: 60min aerobics och 60min Bodybalance
Middag: Köttsoppa och quesadilla (10p)

Tillåtna points per dag: 22p
Använda points: inte en aning
Sparade points: Med tanke på mängden motion idag så kör vi på +/-0

Det var första gången jag testade på Bodybalance och jag måste säga att det passet passar mig mycket bättre än Poweryoga. Jag blir alltid så stressad på Poweryogan, det här var ett bättre tempo för mig och musiken var mycket bättre också, det är en del av stressmomentet för mig. Jag är nog en av få som blir stressad av avkopplingsmusik och havsljud osv. Tyckte också det var kanon att köra ett avslappnings/strechtpass efter ett aerobicspass, då var jag redan uppvärmd innan och jag fick ut mer av passet än jag fått från Poweryogan då jag endast kört det passet. Min kropp kräver ganska lång uppvärmning och har alltid gjort det.

Nu har jag en hel del att pricka av på NU, ett pass på 100minuter, ännu en ny träningsform, jagtiden för förra veckan då jag inte hann med den då och ett avslappningspass (också för förra veckan).

Imorgon blir det tidig dag i skolan, mycket som ska hinnas med innan jag kör löpträning på eftermiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0