Matlista 5/5

Frukost: 1 allevo shake (2p)
Mellanmål: 1 äppel och 1 kiwi, 2 koppar kaffe (0p)
Lunch: Havregrynsgröt (2p)
Mellanmål: 1 kopp kaffe (0p)
Middag: Kycklingsallad, kaffe och 2 kex (5p)
Kvällsgott: Te och varma jordgubbar (0p)

Tillåtna points per dag: 23p
Använda points: 9p
Sparade points: 12p

Har fortfarande ingen matlust. Hade jag inte blivit bjuden på middag idag så hade jag ätit ännu mindre. jag vet att det inte är bra och jag känner att jag behöver äta för att bli helt frisk men det tar emot och jag kan inte tvinga i mig mat. Jag har försökt det tidigare och det slutar med att jag varken får i mig vätska eller mat. Ok, det där lät ju som om jag har haft värsta ätstörningen men så är inte fallet. Jag hade en period förra året då jag mådde fruktansvärt illa hela tiden, jag vet inte varför. Jag fick inte i mig någon mat alls, jag levde på coka cola och vatten i en vecka innan jag tvingade mig själv att äta och det resluterade i att jag inte äns fick i mig vätska. Som "tur" är höll det bara i sig i någon dag innan jag till slut var så hungrig och törstig att jag kunde börja äta. Jag vet att jag troligtvis mådde mer illa av att inte äta också, en ond cirkel helt enkelt.

Det jag vill ha sagt med det utlägget är att jag ändå är helt nöjd med mitt matintag idag, med tanke på att inget smakar mig. Tricket jag kör med är att jag äter det jag är sugen på. Tex som ikväll var jag riktigt sugen på jordgubbar och även om jag inte brukar äta så här sent (jag äter dem nu och klockan är 23.36) så tillåter jag mig själv att äta dem. Igår var jag sjukt sugen på popcorn och då är det bara att äta det. Bara jag får i mig något liksom!

Nu ska jag sova och hålla tummarna för att jag mår bättre imorgon och får i mig lite mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0