Matlista 25/5

Frukost: 1 verum drickyoghurt, 1 surdegssmörgås och 1 kaffe (4,5p)
Lunch: Grillad kyckling och sallad (5p)
Mellanmål: 1 banan (1p)
Middag: Bulgurröra + grillad kyckling (8p)
Sötsug: 125g blandat lösgodis (10p)

Tillåtna points per dag: 22p
Använda points: 28p
Sparad points: Nada, minus 6 istället

Det har verkligen inte varit någon bra dag idag om man ser till pointsen. Försov mig och köpte frukost på skolan, var inte det värsta som jag kunde hitta. Det märks att det är låningsdag idag, som vanligt innebär det (för mig) att man shoppar loss på något ätbart då det under den senaste veckan knappt funnits något alls hemma. Blev inte allt för farligt idag om man jämnför med tidigare månader och det som gjorde det hela värre var att jag framåt kvällen inte kom iväg och tränade för min telefon har verkligen gått varm idag. Och nu tänker ni säkert: Men stäng av ljudet och gå och träna ändå! Tyvärr så kunde jag inte det idag då allt var samtal från personer ang olika aktiviteter under sommaren som måste planeras osv. och självklart blir det att samtalet drar ut på tiden när man inte har pratat på flera månader. När jag började bli trött (och gnällig) var jag självklart tvungen att bege mig till Ica, och jag var faktiskt tvungen för jag hade missat att köpa vissa grejer under dagen. Men inte f*n höll jag mig till det jag skulle köpa utan en godispåse slank ner också.

Ärligt talat så skiter jag faktiskt i att jag åt de där godisbitarna. Jag är stolt över hur pass mycket jag har förändrat mina matvanor och att jag äter godis en dag är ingen stor grej längre. Ändå blir jag lite sur på mig själv eftersom jag verkligen vill ner till mitt delmål. Jag har bokat klipptid till i nästa vecka och jag vill verkligen klippa mig nu. Jag är så missnöjd med mitt vildvuxna hår att jag bara har det uppsatt hela tiden och jag känner mig inte speciellt fin då. Fin är något jag vill känna mig, speciellt nu när det är studenttider och man ska träffa släkt och vänner igen.

Sen måste jag också rapportera om min klädshopping jag gjort idag. Var på jakt efter en klänning men när jag ändå var iväg och handlade passade jag på att testa allt som kom i min väg, typ. Testade en jeanskjol modell tajtare och fick på mig en i 2 (!!!!) storlekar mindre än jag haft tidigare. Vilken känsla! Jag köpte den iofs inte för jag använder hellre klänningar och med dålig ekonomi är det planering som gäller. Iaf, så blev det inköp av två nya klänningar som absolut kommer bli sommarens favoriter (till jag hittar något nytt).



Klänningarna är båda två från Lindex, dock fanns det ingen bild på den till höger på deras hemsida och denna bild gör den inte rättvisa. Den är kanonfin och tänk er den med en massa guldsmycken, solglasögon och ett glas vin i handen på en uteservering en kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0