Matlista 24/5

Frukost: Havregrynsgröt (2p)
Lunch: Bulgur, bön och kassler sallad med vinegrett och grönsallad (4p)
Mellanmål: 1 banan (1p)
Middag: Havregrynsgröt och 1 äpple (2p)
Kvällsmat: 1 Allévoshake (2p)

Tillåtna points per dag: 22p
Använda points: 11p
Sparade points: 11p

Ok, hur blev det så här lite points? Jag har verkligen inte varit hungrig på hela dagen och jag tycker jag har ätit bra men det är ju inte bra att äta så här lite points. Jag menar; de rekommenderar att man som lägst ska äta 17 points. Och jag som sällan kommer upp dit nu för tiden. Jaja, jag mår faktiskt bra, bättre än jag gjort på länge. Jag är inte längre yrslig som jag ofta var tidigare. Jag är inte hungrig och det är sällan jag är sötsugen. Så,så länge jag mår bra fortsätter jag på detta spår. Inte för att jag planerar att äta så lite points, för ärligt så sätter jag mig inte och räknar points förrän till kvällen och under dagen har jag egentligen inte en aning om hur mycket points jag ätit för.

Imorgon kan bli en prövning för mig. Jag ska åter igen sitta och skriva rapport hela dagen och det brukar vanligtvis betyda något sött och onyttigt + att de efterlängtade CSNpengarna kommer vilket vanligtvis betyder att vi går ut och äter. Men jag har redan nu förberett mig och ringt min pluggkompis för att kolla vad hon ska äta till lunch, och hon skulle ta en måltidsersättning så då blir det liiiiite lättare att hålla sig borta från de gamla vanorna. Håll tummarna för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0