Matlista 20/5

Frukost: 1banan (1p)
Mellanmål: Kaffe och 1 äppel (0p)
Lunch: Chili con carne och grönsaker (4p)
Middag: Pulvermos och kycklingkorv (7p)
Motion: 40min hård motion (6AP)
Kvällsmat: Havregrynsgröt (2p)
Kvällsgott: Te, 1 äppel med kanel (0p)

Tillåtna points per dag: 22p
Använda points: 14p
Sparade points: 8p + 6AP

Idag har jag fått tillbaka min energi igen som saknats de senaste dagarna, så himla skönt att känna att man faktiskt orkar göra något mer än att krypa ner under täcket.

Pratade med min mamma idag om viktnedgång osv. Som jag tidigare nämnt så vet hon hur mycket jag har gått ner i vikt men idag var första gången hon frågade hur mycket jag hade kvar att gå ner. När jag svarade 30kg blev hon chockad och undrade hur mycket jag vägde. När jag berättat att jag vägde 107kg när jag började denna viktresa kunde hon inte förstå det, hon tyckte inte att det har synts. Jag är en av de där som har "tur" och har vikten jämt fördelat över hela kroppen och då ser man ju oftast inte lika stor ut som man faktiskt är +  att jag är himla duktig på att välja rätt kläder för att dölja kärlekshandtagen. Mamma undrade vad min målvikt ligger på och ärligt talat höll hon på att få en hjärtattack när jag berättade att den ligger på 65kg. Hennes svar ordagrant var: Men, det kommer ju inte vara något kvar av dig! Nä, inte om man jämnför med nu...

Vägning imorgon och jag ser faktiskt fram emot det. Jag vet att det kommer vara ett minus!

Kommentarer
Postat av: J (fd tjockisen)

Lycka till på vägningen imorgon, skönt att känna att det kommer vara ett minus :)

kramar

2009-05-20 @ 23:22:10
URL: http://jsviktiga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0