Matlista 12/5

Frukost: 2 skivor grovt bröd, leverpastej, skinka och 1 dl yoghurt (4p)
Mellanmål: Äppel och kaffe
Lunch: Havregrynsgröt (2p)
Mellanmål: 2 riskakor och 1 skiva bröd (3,5p)
Middag: Wokade grönsaker och kassler med ris (3p)
Kvällsmat: Cibatta med 100g gravad lax (4,5 + 4p)
Kvällsgott: 1 snickers (6,5p)

Tillåtna points per dag: 23p
Använda points: 27,5p
Sparade points: Ett plus istället....

Jag har varit uppsvälld i magen hela dagen idag. Känner mig gravid i 7 månaden, minst. Inte för att jag någonsin varit gravid but you get the point. Har varit så där sjukt sugen på något idag också, därav mellanmålet på eftermiddagen. Blev en tidigt middag för att jag kände att det är bättre att jag blir mätt än att jag går runt och är sugen hela tiden. Tyvärr funkade det bara ett tag och sen kom både hunger och suget igen. Vet inte om kroppen nu kompenserar för de där två veckorna utan hungerskänsla för nu är jag hungrig typ jämt. Snickers var bara något som fastnade i huvudet att jag skulla ha, jag höll mig borta från det i flera timmar men till slut så gick det bara inte. Dock trodde jag att den skulle vara värd mycket mer points!

Den planerade motionen idag blev inte av. Somnade på soffan på eftermiddagen och vaknade alldeles för sent för att gå och träna. Har blivit en dålig vana nu på sistonde. Jag somnar på eftermiddagen och sover en timme eller så och så kan jag inte somna på kvällen och så är jag trött dagen efter. Men imorgon kan jag inte sova på eftermiddagen för jag är uppbokad fram till kvällen. Planen är då att verkligen däcka på kvällen och gärna sova 12 timmar så jag känner mig ordentligt utvilad. Får väl se hur det blir med det, går kväll på torsdag och då brukar jag vara duktig på att sitta upp länge kvällen innan.

Det positiva med praktiken nu är att jag iaf cyklar sammanlagt 40min varje dag. (Allt för att se det positiva och inte bli deppig över pluset på pointsen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0