Måndag 16/3

Jag har tänkt följa viktväktarna till viss del, ibland orkar jag bara inte hålla på att räkna points. Jag äter ändå ganska nyttig mat, det är mest portionerna som behöver bli mindre och de där farliga fällorna som snacks odyl som måste försvinna.

Men nu bara för att jag ska ha en aning om vad jag faktiskt får i mig per dag så ska jag ta och skriva ner dagens mat här i bloggen.

Frukost: 2 skivor rostat bröd, 2 skivor skinka (3p)
Fika: Te (0p)
Lunch: Bulgur med quornfilé i senapsvinegrette och broccoli. Kaffe (5p)
Middag/sug: 3 hamburgare med bröd (18+9p)
Motion: 1 timmes crosstrainer (5AP)

Tillåtna points per dag:23p 
Ätna points: 35p
Antal sparade points: Inga alls, -7p istället.

Det var det där helsjuka suget på hamburgare som förstörde min dag. Kan också bero på att jag slarvade med frukosten, är en sån där som måste äta ordentligt på morgonen men hann inte idag. Och sen hjälper det ju inte att man vet om att det ligger hamburgare i frysen, nu är de slut iaf.

Kommentarer
Postat av: Tjockisen

Låt inte hamburgarna förstöra allt, ibland blir det bara så helt enkelt, ett tips är att äta ett mellanmål för då försvinner suget lite iaf

Peppkram!

2009-03-16 @ 23:24:39
URL: http://nomoreatjockis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0