Måndag 14 december

Allt känns liiiite bättre idag, jag har blivit av med det värsta suget efter sötsaker men energin har inte riktigt kommit tillbaka än. Kan ju bero på att jag inte återhämtat mig från julfesten i fredags... Har upptäckt att jag inte tål lika mycket alkohol nu som jag gjorde för ett år sedan. Jag har ingen gräns mellan att vara lite full och få minneluckor känns det som. Det är så pass illa att jag börjar bli rädd för mig själv och hur jag hanterar alkohol. Det är inte frågan om att jag dricker ofta utan att jag nu för tiden blir full fort som attan och då inte kan tänka: Sluta dricka. Jag fortsätter alltså dricka och vaknar dagen efter och undrar hur tusan jag hamnade i min säng.

Iaf så har jag beslutat att skära ner på alkoholen ordentligt. Jag kommer tillåta mig att ta ett glas vin till maten men de på där rena festerna som sker ofta som student kommer jag begräna mitt alkoholintag på så sätt att jag endast tar med den mängd jag ska dricka. Kan lova att detta kan bli en spännande resa som kommer börja på juldagen.

Jag har också bestämt att jag under decembermånad får äta vad jag vill då jag ändå sköter min motion hyfsat. Det är inte träning 6 dagar i veckan just nu, men jag nöjer mig med 4 dagar. Jag är nämligen nere i en svacka vad gäller allt i mitt liv just nu och jag har inte riktigt energin till att satsa stenhårt på träning och mat. Jag hoppas att jag återfår motivationen i januari då jag planerar att köra stenhårt igen. Därför kommer jag inte lägga upp några vikter eller mått här på bloggen. Jag kommer väga mig för att ha ett humm om hur jag ligger till men det är inget jag kommer (vilja) dela med mig.

Hoppas det går bättre för er andra!


Kommentarer
Postat av: Lila

Känner igen mig i det du skriver om att inte ha koll. Var hos en läkare som sa att jag ligger i riskzon för alkoholism pga mitt beteende (dricker typ 1-2 ggr/år, men då dricker jag också som innebär minnesluckor etc.) Grejen är den också att vi har alkoholism i släkten, och det är därför som jag inte vill dricka alkohol och när jag väl gör det så har jag inten koll.



Så jag har fått mig en tankeställare, för jag vill inte hamna där!



Ta julen, och bara var så tar vi nya tag efter alla helgdagar. Man måste ibland bara få vara och landa, hämta nya krafter!



kramis Lila

2009-12-19 @ 21:04:11
URL: http://drommenometttillbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0