Onsdag 15/4

Frukost: Havregrynsgröt, 1 smörgås med skinka (3,5p)
Mellanmål: 2 knäckebröd, 1 ägg, ½ grapefrukt, 1 skiva bröd, ost och kaffe (4p)
Lunch: Chili con carne och ris (6p)
Mellanmål: Äppel
Middag: Räksallad med bulgur och 1 smörgås med skinka (5p)
Kvällsmål: Smoothie (1,5p)

Tillåtna points: 23p
Använda points: 20p
Sparade points: 3p

Har inte blivit någon motion idag. Jag kom hem sent och ärligt så har jag inte känt för att motionera. Var himla pepp tidigare idag men när man precis kommit hem och klockan är 18 och man är vrålhunrig orkar iaf inte jag ta mig till gymmet. Jag är också en sån person som inte kan gå och träna för sent för då somnar jag aldrig på kvällen. Så idag blev det helt enkelt min "lediga dag". Har iaf hållit mig till mina tillåtna points.

Annars har dagen varit bra. Mellanmålet på morgonen blir nu för tiden väldigt stort, brukar vanligtvis hålla mig till frukt, men nu när jag äter frukost vid 5.30 så är jag fruktansvärt hungrig när frukostrasten kommer på jobbet och det räcker inte med en frukt. Sen är jag lika hungrig igen när det är lunchdags. Är fortfarande väldigt dålig på att få i mig mellanmål på eftermiddagen, idag lyckades jag iaf.  

Kommentarer
Postat av: solochmoln

Hej! Först och främst, va kul med en ny blogg att följa. Jag har lagt till dig bland mina favoriter och kommer att kika in här igen :)



Sen till din fråga: Jag tycker att det är jätte svårt att inte falla in i gamla mönster när jag är hemma. På något sätt är det som att jag äter på ett visst sätt hemma hos familjen och ett annat sätt här. Nu över påsk så har jag ändå fokuserat på att iallafall hålla igång motionen. Det gäller väl mest att bestämma sig. Jag släpade ut mamma och pappa på långpromenader, tog med mig min syster till friskis.. Jag försöker alltså göra det till något roligt och det blir ett perfekt sätt att umgås med familjen. Med maten däremot så verkar jag alltid återfalla i gamla mönster, så där har jag inget svar att ge dig. Å andra sidan så är jag bara hemma över jul och påsk - alltså tillfällen där det är "okej" att gå upp lite i vikt så jag brukar också tillåta mig lite extra! Allt går med en stor dos vilja, man får väl ta en dag i taget!!

2009-04-15 @ 21:21:05
URL: http://solochmoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0