Onsdag 1/4

Motion: 60min rask promenad (4AP)
Mellanmål: Äppel
Frukost: 1dl lätt A-fil, 1 banan, hallon, kaffe (1,5p)
Lunch: Rotfruktspytt med linser, kokta rödbetor och sås (4p)
Middag: Broccolisoppa, 2 knäckebröd med leverpastej, 1 avokado (7p)
Motion: 30min motionscykel + 30min crosstrainer (6AP)
Kvällsmat: Makrill i tomatsås, grönsaker, tortillabröd, kiwi (6p)

Tillåtna points per dag: 23p
Använda points: 18,5p
Sparade points: 4,5p + 10AP

Åh, jag känner att jag är tillbaka! Och nu syftar jag inte bara på att jag äter nyttigt och tränar regelbundet utan att jag har fått tillbaka min drivkraft och energi som jag inte ens vetat om att jag saknat. Det är så typiskt att man märker hur dåligt man mått först när man mår bra igen. Nu hoppas jag bara att jag håller mig frisk så att jag kan fortsätta så här.

Fick ett tips om ett träningspass idag som inte är så tufft men ger mycket --> body balance. Tänkte jag skulle testa det någon gång i veckan. Vill så gärna göra något annat än mina 30min på cykel och crosstrainer men vågar inte starta med ett hårt motionspass med en gång. Vill trappa upp det lite försiktigt så att jag håller mig frisk hela våren (och gärna sommaren med).

Har planerat att delta i Tjejmilen i slutet av augusti. Har snackat lite med vänner och de verkar vara på. Målet för loppet är inte riktigt klart än. Känns skönt att ha ett mål med träningen iaf.

Jag vet att jag ofta nämner att jag vill hålla mig frisk. Och jag har inte varit något allvarlig sjuk men det har varit många omgångar på sista tiden. Med körtelfeberr, halsfluss x3, influensa och vinterkräksjuka sen i september hos någon som aldrig är sjuk annars har det känts riktigt tufft. Jag har inte hunnit bli frisk förrän jag är sjuk igen och jag har bara sjunkit längre och längre ner vad gäller humör och välbefinnande. Men nu är det som sagt på uppgång, har hållit mig frisk nu i en månad ungefär. Det känns verkligen toppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0