Torsdag, ingen bra dag

Har pluggat hela dagen lång, bara varit ute på en snabbsväng med hundarna och hade snö upp till låren. Kan lova att promenaden som vanligtvis bara tar 5-10minuter tog lite längre tid och svettigt var det också.

Funderar, som vanligt på torsdagar, vad jag ska träna för något idag. Torsdagar är verkligen ingen bra träningsdag för mig. Det finns inget passet jag vill gå på och jag är oftast lite öm i musklerna efter onsdagens Bodypump. Funderar på spinning eller bara köra en sväng på löpbandet, får se vad det blir för något. 

Torsdagar är även dagen då jag alltid vill äta soppa, så även idag. Hade tänkt koka ärtsoppa ikväll men har glömt att lägga ärtorna i blöt så jag får hoppa det. Ska kanske ta och tina linssoppan jag har i frysen istället, eller kanske göra en varm avokadosoppa. 

Det är en dag som denna (torsdag alltså) som jag på allvar börjar fundera på vad som komma ska i helgen. Det är en fråga om man ska det lugnt och bara vara eller kanske hitta på något avancerat. Dock är det ju alltid så att alla vill hitta på något exakt samma dag och är upptagna alla andra dagar. Det är så det faller sig denna helg. Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen någonstans. Har gjort lite grova planer med plugg och ut i solen och njuta av vintern. Ska även på en fest på lördagen och spinning på söndagen. Men en helg är ju så många fler timmar än så och även om jag skulle behöva plugga alla timmar så lockar den där kompisen jag inte sett på flera månader, den där spelningen och kanske den där filmkvällen eller varför ska jag inte ha en myssöndag med nybaktscones och trevligt sällskap.... 

Torsdagar är helt enkelt en dag av veliga beslut och ångest.

Nu ska det pluggas vidare, tentaplugg nu.
Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0