V Magazine

Det var först ikväll som jag faktiskt tog mig i kragen och fixade med min belöning för NU, bättre sent än aldrig heter det ju. Klickade in på Må Bra's sida och läste en artikel om V Magazine. De har kommit ut med ett nummer som de kallar The Size Number där de visar vart de står i hela den här Size 0 diskussionen. De har en serie foton med kurviga modeller för att visa att de är lika vackra, eller vackrare, än de "normala" modellerna.




(Klicka på bilderna för att komma till V Magazines hemsida)


De fortsätter med temat och har en serie som går under namnet One size fits all, där de klätt en "normal" modell och en kurvig i likadana kläder för att visa att alla passar i alla kläder.



Jag tycker absolut att den kurvigare modellen passar bättre i plaggen de visar. Vad tycker ni?

Detta är ju verkligen ett ämne som är helt i tiden med alla skriverier om att vissa modehus retuscherat de redan smala modellerna till alien liknande varelser. Jag tycker verkligen det är jätte bra att tidningar som denna visar vart de står i denna fråga men samtidigt kan jag tycka att det hela är uppförstorat. Inte detta att retuscheringen är hemsk, det kan vi verkligen inte ignorera. Men hela denna benämning på normala och kurviga modeller. Min tanke är som så att om en tidning skulle säga: I nästa nummer tar vi bara och använder oss av de kurvigare modellerna och vi gör ingen big deal av det. Är det då någon som skulle uppmärksamma att de gjort det eller skulle man bara läsa tidningen som vanligt? Blir reaktionen större när man "jämnför" modellerna?


Kommentarer
Postat av: ÄtaTränaKämpa

Dte är så intressant att fler medier börjar uppmärksamma det här. Och visst är alla modellerna i deras numemr vackra? :D

2010-01-22 @ 13:18:16
URL: http://atatranakampa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0