Vikt 3 mars


Får ju inte glömma att redovis min vikt innan jag åker så jag har något att jämföra med efter helgen.

Startvikt: 107,1kg (9/1 -09) BMI: 36,2

Nuvarande vikt: 100,0kg BMI: 33,8
Viktminskning denna vecka: -0,4kg
Viktminskning sedan start: 7,1kg

Kvar till nästa delmål: 2,9kg

Så skönt att få se ett minus, även om det inte är så stort. From måndag kommer det bli nya tag, det lovar jag! Jag vet att jag sagt det förr men nu ska det fasen göras! Har kommit på varför jag inte är lika motiverad nu som jag var förra året vid den här tiden. Jag tycker jag är snygg och jag trivs i min kropp. Är det ok att känna så när man väger 100kg? Det känns inte som det. Och jag vill ju gå ner i vikt, det är säkert men nu känns det som om jag mer gör det för att leva hälsosammare och vara friskare när jag blir äldre. Jag tror jag har släppt den där paniken jag hade förra året på att jag måste gå ner i vikt för någon annan. Det är en skön känsla även om jag ibland önskar vikten kunde rasa lite snabbare. Men jag mår mycket bättre nu än vad jag gjorde för ett år sen. Jag har mer energi, ett jämnare humör, är inte lika ledsen och upprörd och framför allt min mage mår bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0