Novemberutmaning



Matutmaningen
Godis för mig är: chips, popcorn, läsk, saft, kakor och godis. Dock tillåter jag mig själv att äta en bit mörkchoklad per dag om jag så vill. Alkoholintaget ska även det begränsas till ett glas vin till maten en gång i veckan.
Undantagsdagen kommer bli två dagar för mig. Är bjuden på en 25årsfest första helgen och kommer då tillåtas äta popcorn och dricka mer vin. Sen är det min 25årsdag som ska firas i slutet i månaden och då tillåts jag äta och dricka exakt vad jag vill.

Träningsutmaningen
80km:
blir 20km i veckan uppdelat på tre pass på tisdag, torsdag och fredag/söndag. Aktiviteterna som kommer användas är löpträning på tisdag, simning på torsdag och sen får vi se vad det blir fredag/söndag.
15 träningspass: redan innan jag gick med i denna utmaning så hade jag bestämt mig för att utöka mina träningspass till 6stycken i veckan så det borde inte bli några problem.
2 nya träningsformer: har tänkt prova på pilates eller yoga och sen i slutet av månaden ska jag ta mig tusan testa på spinning.
Ett träningspass på 100min: ska fundera lite till på denna del av utmaningen. Får se om det blir en långpromenad eller ett dubbelt pass på gymmet, beror lite på väder också.
30min sammanlagt i planka: 1min per dag. Kommer inte räkna med de minuter som görs under gruppträning.
300stycken armhävningar: 10stycken per dag. Kommer inte räkna med de som görs under gruppträning.
4 ordentliga stretch/avslappning/yoga meditation: tänkte som sagt testa på yoga redan i första veckan och sen kör vi på ett pass i veckan.
30min per vecka som tillägnas mig: ska sjunka ner i badet och bara njuta....

Belöning
Jag ska belöna mig själv med en premunation av Må Bra.

Vill du läsa om novemberutmaningen, klicka på bilden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0