Beklagan

Varnar alla läsare för att jag i detta inlägg är bitter och inte så lite sur... Så är ni redan innan lite opepp så rekommenderar jag att ni slutar läsa nu.

Har nu läst igenom alla bloggar jag följer och alla bara rasar i vikt. Inte för att jag missunnar er det, det är jätte roligt och jag hejar på er så hårt jag bara kan. Men jag vill ju också gå ner i vikt, varför blir siffrorna inte mindre på min våg? Ja, jag väger mig i princip varje dag och jag har gått ner 0,1kg sedan i torsdags. Det är ett minus och ett minus är alltid ett minus men vart har viktminskningen på 0,5-1kg per vecka tagit vägen? Jag vill ju ner till 95 innan jul och i denna takt kommer jag absolut inte göra det. Som det känns nu vill jag bara sluta med allt som har med viktminskning att göra.

Vist jag märker att kroppen förändrats men på något sätt är ju ändå vågen där det räknas....

Jag vill, jag vill, jag vill gå ner i vikt!

Nu ska jag sova och hoppas att vågen visar liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite mindre imorgon.

Kommentarer
Postat av: Thea

Du får absolut inte ge upp nu. Det kommer så länge du sköter maten och tränar så kan det inte bli annat än viktnedgång.

Lite skönt måste det ju vara att känna att du blir fastare.

Kämpa vidare

2009-11-24 @ 20:36:41
URL: http://theasutmaning.blogg.se/
Postat av: Ninni

Jag förstår precis vad du menar, jag har gått ner ett kilo sedan oktober, och sen har jag legat still på det hela tiden. Jag hade hoppats på att väga 90 till jul och nyår, istället har jag legat still på 95 de senaste månaderna, trotts att jag gjort så många förändringar i mitt liv. Ibland känns det så orättvist på någotsätt, att vi alla är byggda olika, och att när andra rasar i vikt sitter man själv på samma stora rumpa och har samma jobbiga vikt som skrattar åt en på vågen.

Men från en viktbloggare som har jätte problem med att gå ner i vikt till en annan, hang in there!! Så småning om måste det synas på vågen,och så länge du känner att kroppen förändras så är det helt klart ett steg i rätt väg. (men jag förstår hur du menar, och det är lätt att peppa andra och svårare att ta till sig det själv.)

2009-11-25 @ 08:08:31
URL: http://sizenormal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0