Det här med viktminskning....

Alltså, jag kan inte sluta titta/känna/klämma på min kropp. Ok, det låter ju helt pervo men jag menar självklart att jag märker skillnaden som faktiskt tio (nästan) kilo gör på kroppen. Jag känner på benutskott som jag tidigare inte kunnat känna pga allt underhudsfett. Jag tittar mig i spegeln och ser hur kläderna sitter bättre, eller helt enkelt blivit för stora. Jag känner hur armarna, låren, magen blivit fastare. Vist jag är fortfarande fet och jag ska fortsätta gå ner i vikt, det är liksom inge snack om saken, men jag märker ändå skillnaden och det är en underbar känsla ska jag meddela.

Satt och pratade med en kompis häromdagen, en tjej som väger lite över 70kilo och ska gå ner 8 kilo. Hon är den i mitt liv (förutom ni här på internet) som sedan jag började denna viktresa vetat hur mycket jag väger och hur mycket jag vill gå ner. Vi träffas varje dag och hon tycker det är superduper strongt gjort av mig att ha gått ner så här pass mycket (för det är ändå mycket) men eftersom vi träffas så pass ofta som vi gör så ser hon inte det på mig. Hon säger att hon märkt en skillnad men den är bara marginal. Samtidigt så säger hon att hon är säker på att när jag åker hem till familjen och vännerna över sommaren som jag inte träffat på 6 månader, kommer säkert de märka en stor skillnad. Och ärligt så tror jag, eller tom vet, att jag skulle bli ledsen/upprörd om ingen kommenterade min viktminskning. Jag menar, ofta är det ju en själv som märker det sist och med tanke på att jag faktiskt märker det så pass ordentligt så borde ju de också märka det. Jag vet att det är en känslig fråga; vissa vill inte få kommentarer om sin viktminskning och vissa vill det, och jag förstår att människor är försiktiga med att kommentera det. Men om man känner varandra varför kan man då inte kommentera det? Vill inte alla höra om man har något fint på sig? Att man har ny fin frisyr? osv. Jag är iaf sådan som vill höra det, jag vill få lite komplimanger och få känna mig lite fin. Spela roll att jag fortfarande väger över 97kilo, jag väger iaf mindre än vad jag gjorde för några månader sedan.

Hur är det med er, vill ni få kommentarer om viktminskningen eller inte?


Kommentarer
Postat av: sol och moln

Jag är lite både och, jag vill både ha kommentarer och inte.. Men det är ju alltid kul att höra att det syns! Jag tror dock att många inte "vågar" säga något, viktminskning kan ju vara ett känsligt ämne.. Jag har fått några få kommenterarer på min resa från människor som säger att det "verkligen" syns! Andra, har inte sagt någonting alls.. Men om det verkligen syns så borde ju också andra märka skillnaden.



Jag är övertygad om att din familj märker det i sommar =) kram

2009-05-24 @ 08:12:39
URL: http://solochmoln.blogg.se/
Postat av: Eveliina

Jag är väldigt kluven till det. Jag vill gärna att folk ska se det, för det peppar mig, då känns det inte som att jag kämpar förgäves. Vilket det ofta gör, i och med att det går så sakta. Men å andra sidan kan jag uppleva att det är farligt att göra sig beroende av de där komplimangerna, och det känns alltid som om man går på gränsen.

2009-05-24 @ 21:43:30
URL: http://metrobloggen.se/whate

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0