Det här med viktblogg

Jag är en sånn där typisk jojo-bantare och har väl alltid varit men nu har jag bestämt mig att jag ska ner till min målvikt! Och eftersom vi lever i en datorvärld så hoppas och tror jag att en viktblogg kan hjälpa mig på vägen. Jag har stöd från min omgivning i form av påhejning och pepp men de vet egentligen bara hälften. Jag vill liksom inte att mina nära och kära ska veta hur mycket jag egentligen väger för jag skäms så fruktansvärt. Jag kan berätta hur mycket jag gått ner men var jag började tänker jag berätta först när jag nått mitt mål. Vid starten av den här viktnedgången visade vågen 107,2 kg (9/1) och nu är jag nere på 103,4 kg (8/3). Jag är kanon nöjd med den nedgången, speciellt med tanke på att jag inte kunnat träna som jag velat pga av sjukdom. Mitt första delmål på resans gång är planerad till på tisdag (17/3) och planerad viktnedgång var 5 kg, alltså 102,2 kg. Jag tror inte jag kommer ner dit till dess men jag kommer nog inte vara långt ifrån. Denna veckan har jag slarvat något så fruktansvärt men det är skärpning som gäller from imorgon. Jag har därför tryckt i mig allt onyttigt som finns för att jag ska vara nöjd med att äta sallad heeela veckan lång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0