Kvinnliga bestyr....

Jag är en person som har väldigt stor byst vilket leder till att jag har en väldigt stor BH-storlek (90H). Det är verkligen inte det lättaste att hitta en BH som sitter bra och sitter den någorlunda så ser den ut som något som  Agda 70år skulle ha på sig (alltså, den är väldigt osexig). Men för något år sedan upptäckte jag den underbara butiken Change (www.change.com) som har alla storlekar som finns ungefär och även BHarna i de större storlekarna är sexiga, kvinnliga och söta. 

Det är så skönt med personal som vet vad de gör också. Man går in i butiken säger: Hej, jag behöver hjälp med att hitta en BH. Och de hjälper en med att mäta vilken storlek man har runt om och sen brukar de ta den kupstorleken jag haft tidigare (det brukar nämligen vara det enda jag kommer ihåg). Sen letar de reda på olika modeller i den storleken man har och man slipper problemet med att hitta storleken, de vet ju redan vart de finns. Man går sedan iväg till provrummet och provar BH efter BH medan de kommer in emellanåt för att undersöka hur BHn sitter. Och sitter den inte bra, går de iväg och letar reda på en större/mindre storlek till man har en BH som sitter perfekt.

Problemet är att butikerna inte finns överallt och då självklar inte där jag bor just nu. Nu har jag ju även blivit så bortskämd att jag verkligen inte orkar/vill gå till typ Lindex för att leta BHar för jag vet nästan med 100% säkerhet att jag ändå inte kommer hitta någon. Så därför brukar det dröja iaf 6 månader mellan mina BHinköp, vilket betyder att jag iaf några månader varje år går runt med brösten hängades nere vid naveln. Men nu, nu är det "bara" lite över 1 månad kvar till jag har chansen att återigen gå in genom Changes dörrar och äntligen få med mig en BH hem som faktiskt sitter som den ska. Och nu har jag också upptäckt att de har utökat sitt sortiment till sportBHar och det är verkligen något jag behöver, höll på att slå mig själv medvetslös häromdagen när jag joggade.

Det gäller bara att jag är duktig i att hålla i mina slantar för det blir aldirg något billigt besök. En BH kostar runt 400:- och jag behöver köpa en vanlig BH, en sportBH och gärna en bikini också. Hmm....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0