Problemhantering

Alltså, det här med helger. Varför blir det så lätt att man sitter där på söndagskvällen med ångest över hur mycket man smällt i sig över helgen? Och varje söndag så säger man: Det här SKA inte hända igen! Men vist fan händer det!

Nu har jag iaf gett mig fan på att det inte ska hända. Jag ska fortsätta räkna points heeeeela helgen och inte sluta vid fredagens lunch och börja igen på söndag kvällen som jag gör nu. Jag ska även motionera, om så "bara" en promenad (tiderna på gymmet passar mig inte riktigt). Jag kan istället tillåta mig själv att ta ledigt från motionen mitt i veckan, för på något sätt är det lättare att hitta tillbaka igen då.

Vist kommer jag tillåta mig själv att äta något gott och ta ett glas vin men det ska ske under kontrollerade former. Alkoholen är något jag vill skära ner på överhuvudtaget. Med tanke på att man är 25år och har levt studentlivet i princip sen man var 18år så är man liksom klar med festande 3ggr/vecka och absolut de där "fjortisfyllorna" som man råkat ut för. Jag har iofs blivit sämre på att hantera alkoholen på sistonde och nog händer det att jag blir så kanon full att jag har minnesluckor och det i sig gör mig inget (även om det inte är roligt). Det som stör mig är att jag helt och hållet tappar greppet över mig själv och blir flörtig som bara den, eller flörtig är nog ett för snällt ord -  jag blir kåt och desperat! Och blir då en fara för mig själv och omgivningen typ. Det är det beteendet jag vill förhindra genom att redan från början säga: Nej, det räcker med så och så många glas vin! För i sanningens namn så kan jag efter ett par glas vin inte bedömma hur full jag är och/eller säga nej till mer alkohol. Sad but true!

Jag ska fundera lite ytterligare om vilka "regler" som gäller och jag vet att det kommer bli tufft de två närmsta helgerna. Jag ska resa bort med två tjejkompisar nu i helgen och det kommer bli en massa vin och skitsnack och sen är det ju Valborg, vilket för mig brukar betyda årets första grillning och vindrickande.

Nu fan kör vi så det ryker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0