Magsår på gång

Det är mycket känslor i gungning just nu.
Har upplevt första panikattacken i mitt liv idag, så illa är det. Som det ser ut just nu är det inte säkert att jag kommer kunna avsluta min utbilning till sommaren. Allt hänger på en uppsats som legat och drällt och som jag nu måste ha godkänt på för att få göra slutpraktiken. Praktiken börjar efter påsk och läraren har fortfarande inte tittat på min uppsats. Hon säger att hon kommer göra det nästa vecka, hoppas bara att det är i början av veckan så att jag hinner komplettera där det behövs. För jag vet att jag inte kommer få godkänt på den, det är ett av de sämsta arbeten jag skrivit.

Insikten idag att jag kanske inte kommer klara det blev för mycket för mig, hyperventilerade och höll på att svimma. Har skrikit rakt ut av frustration, varför kunde jag inte ta tag i det här tidigare så att jag slapp vara i den här sitsen? Jag har nämligen ingen annan att skylla på förutom mig själv. Och det gör ont. Fy fan vilket misslyckande det kommer bli om jag inte klarar av min utbildning på grund utav en uppgift.

Vidare förs tankarna till: om jag inte klarar utbildning har jag inget jobb i sommar för jag har inte sökt något. Jag har trott så pass mycket på mig själv att jag trott att jag ska få göra slutpraktik och här får man alltid sommarjobb där man har slutpraktik. Sitter nu och letar sommarjobb för fullt, ska skicka iväg några ansökningar i sista minuten.

En av de största frågorna för mig är: Hur fan berättar man för folk att man inte klarade utbildningen? Vad kommer de tro om mig? Speciellt när jag tycker så lite om mig själv just nu.... Har pratat med min mamma och hon peppar mig och försöker få mig att se positivt på det. Klarar jag det inte så fixar jag det till hösten, det är inte mer med det. Men jag vill inte klara det till hösten jag vill klara det nu!

Jaja, det känns lite bättre ikväll mot tidigare idag. Just nu kan jag inte göra så mycket, bara vänta och se vad läraren säger. Jag som hatar att inte kunna planera minst 6månader i förväg vet inte vad jag kommer göra om 3 veckor. För påskveckan, det är då det smäller, det är då introduktion på kursen börjar.

Jag försöker fokusera på annat jag måste göra som har med skolan att göra. Och självklart träning, men det är svårt att motivera sig just nu.

Sen kan jag ju även nämna att jag tror att jag är förälskad/kär, i en som jag absolut inte vill vara det i. Kan lova att mitt liv är helt förvirrande just nu, det går verkligen upp och ner som en berg och dalbana. Jag kommer verkligen utveckla magsår nu de närmsta veckorna.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Häftig blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-11 @ 09:02:12
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0