En lugn helg

Helgen som varit har varit underbart lugn och skön. Fredagen spenderades ensam hemma och jag bara myste och tog det lugnt, efter ett gymbesök förstås. Lördagen var en sån där dagen när man inte lämnar soffan och det var precis vad jag behövde. Lämnade dock soffan för att åka iväg med några kompisar för att se Avatar. Har ni inte sett den rekommenderar jag den varmt, vilken toppen film.

På söndagen hade vi planerat en långpromenad med en massa hundar och även att snön föll ordentligt så tog vi oss ut på en två timmar lång promenad i skogen. Hundarna älskade det, mina fick springa lösa i skogen och det är där de trivs bäst. Vi människor fick motion som hette duga, pulsa runt i nysnö är faktiskt jobbigt och på vissa ställen var det knappt en stig där vi gick. Efter promenaden placerade jag mig i en kompis soffa med en kopp te och bara tog det lugnt innan jag vandrade hemåt igen. Åt lite och somnade gott redan kl.17 pga migrän som inte släppt förrän igårkväll.

Nu är man pigg och glad igen och sitter i skolan för att skriva på examensarbetet, blir en heldag idag och halvdag imorgon för sen ska jag iväg på skidresa. Ska bli riktigt spännande, jag har fortfarande inte hunnit lära mig åka skidor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0